קהל היעד:
עובדי ומנהלים במשרדים הממשלתיים.
על הסדנה:
תקשורת בין אישית אפקטיבית היא הבסיס ליחסים הרמוניים בין אנשים. שימוש בתקשורת בין אישית אפקטיבית מעצים את התוצאות אותן משיגים הן בארגון והן בחיים האישיים. עובדי ומנהלי המשרדים הממשלתיים, באים במגע יום יומי עם גורמים שונים בעולם ונדרשים להעביר מסרים (מילוליים ובלתי מילוליים) בסיטואציות שונות. לעיתים, באופן טבעי, הם מתמודדים עם קונפליקטים שונים עם קהלים שונים ומגוונים. קונפליקטים אלה ניתנים לפיתרון בקלות באמצעות תקשורת בין אישית מכבדת ואפקטיבית. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לפיתוח מיומנויות תקשורת בין אישית אפקטיבית. סדנת "תקשורת בין אישית, שפת גוף, תדמית אישית ומה שביניהן " ,המותאמת לעובדי ומנהלי המשרדים הממשלתיים, נותנת מענה לצרכים אלה.
שיטת העברת הסדנה:
- אופי הסדנה חווייתי.
- משחקי תפקידים וסימולציות.
- ניתוח המקרים בדיון קבוצתי.
מטרות הסדנה:
- המשתתפים יכירו עקרונות מפתח בנושא תקשורת בין אישית אפקטיבית.
- המשתתפים יתרגלו כלים להתמודדות עם בעיות תקשורת.
- המשתתפים יכירו ויזהו את הסודות של שפת גוף מנצחת.
- המשתתפים ילמדו להכיר ולהפעיל בצורה אפקטיבית את המסרים הבלתי מילוליים שלהם.
- המשתתפים ילמדו לסגל לעצמם תדמית אישית, מקצועית ואפקטיבית.
- המשתתפים ילמדו להניע את גלגלי השיחה הקלילה.
- המשתתפים יתרגלו את הכלים שקיבלו בסדנה.
- המשתתפים יידעו להתאים את הכלים שנלמדו לסביבת העבודה שלהם.
חומרים נדרשים:
- ברקו, לוח מחיק/פליפצ'ארט, טושים.
- יש לסדר את האולם/כיתה במעגל ללא שולחנות.
תכנים עיקריים:
חלק א': פתיחה והיכרות, מטרות הסדנה.
חלק ב': מיפוי התקשורת ביחידה הארגונית.
חלק ג': הכרת מרכיבי התקשורת הבין אישית.
חלק ד': אבחון הפרעות בתקשורת ודרכים לפתרונן.
חלק ה': הכרת סגנונות תקשורת שונים..
חלק ו': שימוש בשפת גוף להעברת מסרים בצורה אפקטיבית( ניתוח מסרים חיוביים ומסרים
שליליים בתקשורת בלתי מילולית).
חלק ז': שימוש אפקטיבי בקולנו (קצב, טון, אינטונציה וכד').
חלק ח': מיומנויות הקשבה אפקטיבית, אמפתיה, שיקוף והעברת משוב.
חלק ט': תדמית אישית אפקטיבית ואמנות השיחה הקלילה.
חלק י': סבב סיכום ומשוב.